fbpx Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Ověřte doménu pomocí mojeID s napojením na NIA a získejte od nás odměnu!

0

V předchozím článku jsme Vás provedli založením služby mojeID a využití této služby pro založení nové služby u GIGASERVER.CZ. Dnešním článkem se změříme na ověření služby mojeID, její napojení na NIA ID a ukážeme si aplikaci mojeID klíč. Pro nové kontakty (od 15. prosince 2022) propojené s ověřenou službou mojeID včetně napojení na NIA jsme si jako bonus připravili odměnu
v hodnotě 300 korun!

 


Napojení mojeID účtu na NIA 

K využívání MojeID na plno a připojení se na služby veřejné správy je třeba mít mojeID plně identifikované a je potřeba jej ověřit. Toto ověření je potřeba k přístupu ke službám veřejné správy, kdy Váš účet mojeID bude tzv. propojené na NIA (portál národního bodu pro identifikaci a autentizaci).

Služba mojeID poskytuje dvě úrovně ochrany: značná a vysoká. Značná úroveň umožňuje přístup k většině elektronických služeb veřejné správy (portál občana, portály zdravotních pojišťoven, datové schránky, ePortál ČSSZ a dalších). Úroveň ochrany vysoká kromě přístupu ke všem službám jako úroveň „značná“ umožňuje navíc využití i např. pro nákup státních dluhopisů. V tomto článku se zaměříme na úroveň značná, o možnostech jak posunout účet na úroveň vysoká se dočtete přímo na webu mojeID.

Abyste dosáhli úrovně „značná“, budete potřebovat zabezpečit svůj účet mojeID bezpečnostním klíčem a ověřit svou totožnost:

  1. Přihlásíte/zaregistrujete se do mojeID. 
  2. Přidáte MojeID Klíč nebo jiný bezpečnostní klíč.
  3. Ověříte totožnost: Czech POINT / eObčanka / datová schránka.
  4. Dokončíte proces a získáte přístup ke službám veřejné správy (Identitu občana).

Zabezpečení účtu mojeID bezpečnostním klíčem

Svůj účet můžete zabezpečit několika způsoby. Na výběr je mobilní aplikace, USB/NFC klíč nebo klíč v OS Android 7+ a Windows Hello. Nejjednodušší varianta zabezpečení je mobilní aplikace MojeID klíč. Pokud byste se rozhodli pro některou z jiných variant, přehledné návody najdete na webu mojeID.

Instalace aplikace MojeID klíč

Zvolili jsme si možnost zabezpečení mobilní aplikací. Je potřeba se přihlásit do svého účtu mojeID a v záložce „Nastavení“, v části „Dvoufaktorové přihlášení“ kliknout na tlačítko „Nastavit“.

Zde vyberete možnost MojeID klíč a opět kliknete na tlačítko „Nastavit“.

Podle typu telefonu si stáhnete z App Store nebo Google Play aplikaci MojeID Klíč. Po dokončení instalace kliknete na počítači v účtu mojeID na tlačítko „Pokračovat“.Otevřete si aplikaci v telefonu, zvolte „Aktivovat přes QR kód“ a načtěte QR kód z obrazovky počítače.

Pokud se Vám povedlo naskenovat QR kód, budete aplikací v telefonu vyzváni k nastavení PIN a můžete zvolit, zda požadujete pro potvrzování požadavků využívat i biometrii (otisk prstu / sken obličeje).

Jakmile nastavení v aplikaci v telefonu dokončíte, klikněte v účtu mojeID na „Pokračovat“. Z bezpečnostních důvodů budete odhlášeni a musíte se znovu přihlásit do svého účtu mojeID. V aplikaci se objeví informace, že je MojeID Klíč aktivní. Nyní máte dvoufaktorové přihlášení aktivní a můžete pokračovat na ověření k přístupu ke službám veřejné správy.

Ověření mojeID účtu

Před ověřením účtu je třeba mít aktivované dvoufaktorové ověření.

Jakmile máte účet zabezpečený (např. podle kroků výše), zobrazí se Vám u přístupu ke službám veřejné správy možnost „Získat přístup“. Kliknutím na „Získat přístup“ se dostanete na následující obrazovku. Zde se přes tlačítko „Pokračovat“ vyberete způsob, jakým způsobem svůj účet ověříte.

Na výběr máte z možností – použít existující autorizační prostředek, použít datovou schránku nebo navštívit pracoviště CZECH POINT. Výběr záleží na Vás.

Ověření existujícím autorizačním prostředkem

Jestliže vlastníte občanský průkaz s čipem, NIA ID nebo kartu Starcos, je možné pro ověření vybrat tuto možnost. Po výběru budete přesměrování na stránky identitaobcana.cz, kde si vybere možnost ověření:

  • Pomocí NIA ID (jméno, heslo, SMS) – Již máte založený identifikační prostředek na portálu národního bodu. Ověření dokončíte zadáním ověřovacího kódu, který vám bude zaslán ve formě SMS na váš telefon.
  • Pomocí eObčanky – Vlastníte nový občanský průkaz, který obsahuje čip. Jeho elektronická funkcionalita musí být aktivována a zapotřebí je čtečka dokladů a příslušný software.
  • Pomocí karty Starcos (I.CA) – Ověření prostřednictvím čipové karty Starcos společnosti První certifikační autorita, a.s.

Ověření datovou schránkou

Pokud již máte datovou schránku nepodnikající fyzické osoby, zvolte „Použít datovou schránku“ a klikněte na tlačítko „ověřit“. Na další stránce zaškrtněte souhlas s vygenerováním žádosti a pokračujte na přihlašovací stránku datových schránek. Zpracování žádosti probíhá obvykle během několika minut. S celým postupem ověření účtu pomocí datové schránky vám pomůže toto video.

Ověření na CZECH POINT

Pokud žádný z výše uvedených prostředků zatím nevyužíváte, zvolte možnost Navštívit pracoviště Czech POINT. Po kliknutí na tlačítko „Zobrazit žádost“ si stáhnete dokument v PDF, který si vytisknete nebo uložíte do telefonu. S žádostí navštivte nejbližší pracoviště CZECH POINT, kde Vám totožnost zdarma ověří. Poté na e-mail obdržíte potvrzení s výzvou dokončit ověření.

Jakmile dokončíte některý z těchto procesů ověření, můžete přes MojeID přistupovat k portálům veřejné správy. Prohlédněte si celý seznam poskytovatelů a vyzkoušejte si přihlášení přes mojeID.

Odměna za kontakt ověřený pomocí mojeID

Všem, kteří účet v MojeID nově ověří (pomůže Vám návod výše) a propojí ho s NIA, rozdáváme poukaz na 300 korun, který můžete použít na úhradu služeb u GIGASERVER.CZ!

Za každý nově ověřený kontakt, napojený na NIA, který je držitelem .CZ domény, spravované u GIGASERVER.CZ, Vás odměníme poukazem na 300 korun. Poukaz můžete využít na úhradu stávajících nebo nových služeb.

Poukaz 300 korun na naše služby získá každý nově ověřený uživatel kontaktu v MojeID (kontakt musí být propojený s NIA) u .CZ domény, která je registrovaná u GIGASERVER.CZ k 31. 12. 2022. Poukaz Vám zašleme e-mailem na adresu držitele kontaktu domény a poukaz poté můžete ihned použít.

V případě, že si nejste s něčím jisti a nebo se Vám MojeID nepodařilo správně ověřit, tak kontaktujte naši technickou podporu, která Vám ochotně poradí.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *