BLOG GIGASERVER.CZ

Průběh migrace e-mailových služeb – 27.4.2012.

Jak jsme již avizovali v pondělní zprávě – https://blog.gigaserver.cz/2012/04/23/odstavka-e-mailoveho-serveru/ dnes 27.4.2012 v 18:00 hodin byla zahájena migrace e-mailových služeb na nový mailový server.

Prostřednictvím tohoto článku Vás budeme průběžně informovat o stavu migrace. Zároveň Vás průběžně seznámíme s výhodami, které Vám uvedená změna přinese.

Do komentářů můžete vložit případné Vaše dotazy či problémy, které se uvedené migrace týkají. Dále nás můžete případně kontaktovat prostřednictvím telefonu na čísle +420 774 151 730 nebo e-mailem na adrese info@gigaserver.cz – jsme Vám plně k dispozici 24 hodin denně.

 

Informace o průběhu migrace:

27.4.2012 18:00 – zahájení migrace e-mailový služeb – v administraci služeb není možné již zakládat, mazat a měnit e-mailové účty

27.4.2012 19:15 – provedli jsme  změnu IP adresy pro směřování MX záznamu na IP adresu 85.118.128.3

V případě, že zasíláte zprávu prostřednictvím e-mailového klienta je to možné s použitím smtp serveru mail.gigaserver.cz 

27.4.2012 21:05 – webmail klient Icewarp již není dostupný a není možné se prostřednictvím něho přihlásit. Můžete použít druhý webmail Roundcube – ten naleznete vlevo v rozcestníku na adrese https://mail.gigaserver.cz

28.4.2012 8:00 – import dat e-mailových služeb v současné době ještě probíhá. Z tohoto důvodu dojde i k prodloužení plánované odstávky e-mailových služeb, která měla skončit v 8:00 hodin. Omlouváme se Vám za toto zdržení.

28.4.2012 9:15 – v exportu dat nám chybí zpracovat dalších cca 3500 e-mailových scrhránek. Předpokládáme, že se odstávka předběžně potvrvá dalších 4,5 hodiny. Děkujeme za pochopení.

28.4.2012 – 12:00 – exporty z původního e-mailového serveru jsou téměř dokončeny a probíhá import dat na novém rozhraní. Předpokládáme, že mezi 13:00 a 13:30 hodinou budou zpřístupněny e-mailové schránky na novém webmailu a dojde k doručování nové příchozí pošty. Zároveň se začne synchronizovat pošta z původního e-mailového serveru. Stav budeme nadále upřesňovat.

28.4.2012 – 16:30 – e-mailové schránky jsou na novém serveru aktivní. Přístup prostřednictvím webmailu na adrese https://mail.gigaserver.cz může vykazovat chyby. O těchto chybách víme a řešíme je. Přihlášení na webmail je možné i prostřednictvím náhradního webmailu na adrese http://mail2.gigaserver.cz. Nyní jsou doručovány veškeré e-maily, které byly do schránek zaslány v době odstávky.

28.4.2012 – 18:00 – webmail na adrese https://mail.gigaserver.cz je již plně funkční. Jedná se o nový Icewarp webmail.

28.4.2012 – 18:30 – v současné době je ve frontě cca 6000 e-mailu, které byly doručeny na server v době odstávky. Tyto e-maily jsou postupně do jednotlivých schránek doručovány. Zároveň probíhá synchronizace schránek a do e-mailu se načítají data, která byla ve schránkách uložena před migrací e-mailových služeb.

29.4.2012 – na pozadí mail serveru stále běží synchronizace e-mailových schránek, která synchronizuje a „nahrává“ do schránek poštu, která byla uložena na serveru před migrací – t.j. před datem 27.4.2012. Předpokládáme, že dnes se tato synchronizace dokončí. Tato pošta se  do všech schránek nahraje do stavu před migrací. Pokud potřebujete urgentní přístup ke starším e-mailům, které nejsou do schránky dosud nahrány – kontaktujte nás prosím na info@gigaserver.cz a synchronizaci Vám zpracujeme manuálně. V e-mailovém požadavku prosím uveďte požadavek na manuální synchronizaci a doménu, které se požadavek týká. Synchronizaci Vám provedeme ručně. Ostatní pošta se do schránek dočte automaticky v průběhu dne. Děkujeme za pochopení.

Dnes od ranních hodin dochází k přežování mailových serverů – to má za následek krátkodobou nedostupnost mail serveru nebo pomalé odezvy serveru. Situace vzniká z důvodů, že několik tisíc uživatelů zároveň stahuje nově synchronizovanou poštu do e-mailových klientů. Jedná se tak o stovky GB dat, které jsou ze serveru zároveň stahovány. Zároveň dochází při zpracování příchozí pošty ke zpozdění doručení těchto zpráv cca o 90 minut. V souvislosti s výše uvedeným dochází i k pomalé odezvě webmailu, popř. ke zobrazení chyby – připojení vypršelo. Odchozí pošta ze serveru odchází ihned bez zpoždění. Situace se postupně stabilizuje s tím, jak jednotlivý uživatelé dokončují stažení zpráv v poštovním klientovi. Omlouváme se za vzniklé komplikace.