fbpx Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Průběh migrace e-mailových služeb – 27.4.2012.

24

Jak jsme již avizovali v pondělní zprávě – https://blog.gigaserver.cz/2012/04/23/odstavka-e-mailoveho-serveru/ dnes 27.4.2012 v 18:00 hodin byla zahájena migrace e-mailových služeb na nový mailový server.

Prostřednictvím tohoto článku Vás budeme průběžně informovat o stavu migrace. Zároveň Vás průběžně seznámíme s výhodami, které Vám uvedená změna přinese.

Do komentářů můžete vložit případné Vaše dotazy či problémy, které se uvedené migrace týkají. Dále nás můžete případně kontaktovat prostřednictvím telefonu na čísle +420 774 151 730 nebo e-mailem na adrese info@gigaserver.cz – jsme Vám plně k dispozici 24 hodin denně.

 

Informace o průběhu migrace:

27.4.2012 18:00 – zahájení migrace e-mailový služeb – v administraci služeb není možné již zakládat, mazat a měnit e-mailové účty

27.4.2012 19:15 – provedli jsme  změnu IP adresy pro směřování MX záznamu na IP adresu 85.118.128.3

V případě, že zasíláte zprávu prostřednictvím e-mailového klienta je to možné s použitím smtp serveru mail.gigaserver.cz 

27.4.2012 21:05 – webmail klient Icewarp již není dostupný a není možné se prostřednictvím něho přihlásit. Můžete použít druhý webmail Roundcube – ten naleznete vlevo v rozcestníku na adrese https://mail.gigaserver.cz

28.4.2012 8:00 – import dat e-mailových služeb v současné době ještě probíhá. Z tohoto důvodu dojde i k prodloužení plánované odstávky e-mailových služeb, která měla skončit v 8:00 hodin. Omlouváme se Vám za toto zdržení.

28.4.2012 9:15 – v exportu dat nám chybí zpracovat dalších cca 3500 e-mailových scrhránek. Předpokládáme, že se odstávka předběžně potvrvá dalších 4,5 hodiny. Děkujeme za pochopení.

28.4.2012 – 12:00 – exporty z původního e-mailového serveru jsou téměř dokončeny a probíhá import dat na novém rozhraní. Předpokládáme, že mezi 13:00 a 13:30 hodinou budou zpřístupněny e-mailové schránky na novém webmailu a dojde k doručování nové příchozí pošty. Zároveň se začne synchronizovat pošta z původního e-mailového serveru. Stav budeme nadále upřesňovat.

28.4.2012 – 16:30 – e-mailové schránky jsou na novém serveru aktivní. Přístup prostřednictvím webmailu na adrese https://mail.gigaserver.cz může vykazovat chyby. O těchto chybách víme a řešíme je. Přihlášení na webmail je možné i prostřednictvím náhradního webmailu na adrese http://mail2.gigaserver.cz. Nyní jsou doručovány veškeré e-maily, které byly do schránek zaslány v době odstávky.

28.4.2012 – 18:00 – webmail na adrese https://mail.gigaserver.cz je již plně funkční. Jedná se o nový Icewarp webmail.

28.4.2012 – 18:30 – v současné době je ve frontě cca 6000 e-mailu, které byly doručeny na server v době odstávky. Tyto e-maily jsou postupně do jednotlivých schránek doručovány. Zároveň probíhá synchronizace schránek a do e-mailu se načítají data, která byla ve schránkách uložena před migrací e-mailových služeb.

29.4.2012 – na pozadí mail serveru stále běží synchronizace e-mailových schránek, která synchronizuje a „nahrává“ do schránek poštu, která byla uložena na serveru před migrací – t.j. před datem 27.4.2012. Předpokládáme, že dnes se tato synchronizace dokončí. Tato pošta se  do všech schránek nahraje do stavu před migrací. Pokud potřebujete urgentní přístup ke starším e-mailům, které nejsou do schránky dosud nahrány – kontaktujte nás prosím na info@gigaserver.cz a synchronizaci Vám zpracujeme manuálně. V e-mailovém požadavku prosím uveďte požadavek na manuální synchronizaci a doménu, které se požadavek týká. Synchronizaci Vám provedeme ručně. Ostatní pošta se do schránek dočte automaticky v průběhu dne. Děkujeme za pochopení.

Dnes od ranních hodin dochází k přežování mailových serverů – to má za následek krátkodobou nedostupnost mail serveru nebo pomalé odezvy serveru. Situace vzniká z důvodů, že několik tisíc uživatelů zároveň stahuje nově synchronizovanou poštu do e-mailových klientů. Jedná se tak o stovky GB dat, které jsou ze serveru zároveň stahovány. Zároveň dochází při zpracování příchozí pošty ke zpozdění doručení těchto zpráv cca o 90 minut. V souvislosti s výše uvedeným dochází i k pomalé odezvě webmailu, popř. ke zobrazení chyby – připojení vypršelo. Odchozí pošta ze serveru odchází ihned bez zpoždění. Situace se postupně stabilizuje s tím, jak jednotlivý uživatelé dokončují stažení zpráv v poštovním klientovi. Omlouváme se za vzniklé komplikace.

  1. Petr Petr

    15:30 a maily stále nefungují… začínám toho mít tak akorát dost…

  2. Dobrý den, cca od 16:30 jsou e-mailové schránky aktivní. Děkujeme za pochopení.

  3. Jan Jan

    Děkuji vypada to super … kdyz jsem zadal odpoledne webmail tak tam byli nejaka dalsi funkce jako kalendar a tp … a nyni to tam není …

    PS: To Petr : Je výkend … užij si sluníčka …

  4. Dobrý den, 22:30h a ve schránce mám 3 maily z několika stovek, které tam byli před migrací. Mám tam dva ze včera, jeden z dneška z 10h) Přitom dnes v 8:31 zákazník objednal v eshopu zboží, ale email nikde. Zatoulalo se více emailů? V doručené poště jsem měl několik desítek podsložek. Můžu počítat s tím, že to tam bude alespoň do pondělí? Děkuji

  5. B B

    Složky v emailu chybí, pošta tam není…

  6. Luky Luky

    Zdravím, a čo s aktivačnými mailami, ktoré chodia zo schránky, keď sa ľudia zaregistrovali na môj web počas tej migrácie? prídu im alebo nie? lebo mám tam niekoľko neaktivovaných účtov a myslím, že práve kvôli tomu, keďže to bolo v tom čase ..

    a čo s https://mail1.gigaserver.cz/webmail/ tadiaľ sa už neprihlasovať? predtým bola jedna verzia mailu prepracovanejšia (tušim tá čo som dal link) a druhá jednoduchšia, teraz je to ako? zostane to rovnako alebo bude iba jedna? ktorá je tá prepracovanejšia ..

  7. Martin Martin

    Dobrý den,

    žádné emaily mi nepřišly, ikdyž včera ve starém webmailu bylo asi 5 příchozích pošt. Nyní nový webmail je prázdný… Kdy dorazí veškerá pošta?

  8. Je neděle dopoledne 10.15 a stále nemám maily zpět u uvedné domény. Používám více domén na vašem hostingu a u některých se maily vrátily. U některých ne.

  9. Je neděle dopoledne 10.20 a stále nemám maily zpět u uvedné domény. Používám více domén na vašem hostingu a u některých se maily vrátily. U některých ne.

  10. Dobrý den,

    ve schránce není přístupný ani jeden mail – ani přes webové rozhraní, ani přes thunderbirda. Server hlásí naplnění na 74% a přítom není přístupný ani jeden mail. O víkendu to není takový průšvih, ale pokud to zítra nebude v pořádku, bude to velký problém, vzhledem k množství objednávek a komunikace. Přestali jste updatovat tento thread, jestli považujete vše za ukončené, tak vězte že je na tom potřeba ještě pořádně zapracovat! VO

  11. Update: Staré maily naskočili (do 27.4.4 vcetne). Maily z prubehu migrace zatim ne.

  12. to Jan:
    Dobrý den, služba kalendář v současné době nebude prostřednictvím webmailu dostupná.

  13. to jihacom.cz:
    to B:
    Dobrý den, synchronizace e-mailu v současné době ještě probíhá. Předpokládáme, že dnes synchronizace bude dokončena. Pokud potřebujete urgentně tyto e-maily mít k dispozici a nejsou ještě načteny – prosím kontaktujte nás na e-mailu info@gigaserver.cz a uveďte e-mailovou schránku o kterou se jedná. Provedeme tuto synchronizaci ručně pouze pro Vaši schránku. Děkujeme za pochopení.

  14. Dobrý den, služba kalendář v současné době nebude prostřednictvím webmailu dostupná.

  15. Martin Martin

    no, maily uz nabehli, stale ale chybaju kontakty.
    M.

  16. Petr Petr

    Dobrý den, kdy bude vše dokončeno? Přesné datum a přibližnou hodinu? Bohužel jsem se nikde nedočetl plánovaného dokončení. Často se rozpadá spojení na nové IP při přijimání i odesílání pošty i v tuto pondělní dobu. Předem díky za informaci.

  17. Přihlašování mailu k serveru trvá strašně dlouho a(i několik minut) a často se nedaří (hlášení že „přihlašování k IMAP selhalo“), s mailem se téměř nedá pracovat, nelze sedět u počítače hodiny a čekat na přihlášení. Jak dlouho te stav bude trvat?

  18. Martin Martin

    tak teraz nejde nic, ani webmail, ani IMAP. rano chybali vecerne maily, takze synchronizacia stale nedobehla

  19. Jan Jan

    Jede to jak slimejs a je tam jen volba TABLET a MOBL a ne DESKTOP .. procto ???

  20. Jan Jan

    Zaskrknu maily co chci odstranit a dam smazat … zepta se to … ano potvrdim a ejhle maily zustaly 🙂 …. nejak se Vám ten APGREJD 🙂 (UPGRADE) nepoved … kdy lze očekávat 100% funkčnost ?

  21. Maťo Maťo

    Stále chybějí kontakty. Asi to nezvládate.

  22. Jan Jan

    jednou tam kontakty, kalendar a td je jednou ne … chova se to nejak divne … to uz bylo lepsi kdyz ten web mail div hodil chybu a mail ste treba holt odelaly znova … ale toto je divny

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *